KEYNOTE
Keynotes toegespitst
op mode, beauty en vakmanschap.
Deze inspirerende talks met recente voorbeelden bieden consumenteninzichten en een frisse kijk op de laatste trends. Een verrijkende aanvulling voor jouw voor niche-event, teambuilding, zakelijke lunchsessie en meer.
Katrien (1985) is trend researcher, PR-consultant en tekstschrijver; Met meer dan 15 jaar ervaring werkte ze reeds samen met Belgische merken zoals Christian Wijnants, Bieke Casteleyn, Elisa Lee, Karolin Van Loon, Designs of the Time, Essentiel Antwerp, Flanders Fashion Design, Annelies Timmermans en meer.
Katrien is een storyteller pur sang die aandachtig luistert, observeert en verbanden blootlegt; met een opmerkzaam vogelperspectief en een intuïtief karakter. Esthetisch sensitief en een diep inlevingsvermogen. Vormgever van structuur. Schrijver, uit liefde voor taal en de verbeelding. Een bijzondere combinatie waaruit fijngevoelige teksten en bezield advies zich op natuurlijke wijze ontvouwen.
Haar postgraduaat Trendwatching (2022) en continue research stellen haar in staat klanten proactief te adviseren met concepten en ideeën die inspelen op de huidige cultuur en anticiperen op de toekomst. Vanuit inzichten en inspiratie helpt ze merken betekenisvol innoveren en relevant blijven door hun brand purpose te linken aan de evoluerende noden van mensen.
Katrien is founder en eigenaar van PR- en communicatiekantoor Stille Bliksem. In 2024 lanceerden Katrien en partner Tom Boute de galerij Weerlicht. De zorgvuldig geselecteerde items, kunstwerken en objecten worden samen met makers uitgekozen of exclusief voor Weerlicht gemaakt.
Prijzen
-
Vijf tendensen die de modewereld vandaag beïnvloeden
En hoe jij als fashion brand hierop kan anticiperen
In deze keynote biedt trendwatcher Katrien Meermans u een blik op de toekomst en bespreekt zij vijf belangrijke tendensen:
Wellbeing: hoe de wellness-trend de mode-industrie beïnvloedt
Individuality: personalisatie en cocreatie
Technology: AI als bondgenoot voor lokale productie
Empowerment: de kracht van lokale community building
Boomers: hoe zij met hun actieve levensstijl en kooppkracht de modewereld herdefiniëren
Aan de hand van inspirerende voorbeelden toont zij hoe u als modemerk hierop kan anticiperen. Zodat u ook morgen betekenisvol en relevant bent.
—
Duur van de keynote: 45 minuten
Prijs: 950 euro excl. btw
-
Het gecureerde zelfbeeld: hoe sociale media onze identiteit vormen
En hoe jij als merk hier een positieve verandering in kan brengen
Sociale media beloofden ons verbinding, maar ze geven ons vaker een gevoel van eenzaamheid. Van samen met vrienden door Facebook scrollen naar in je eentje doom scrollen. De beleving is passiever, maar daarom niet minder intens.
Aan de hand van voorbeelden toont Katrien in deze keynote hoe sociale media grip hebben gekregen op ons leven en zelfbeeld. Maar ook hoe dit creatieve zelfexpressie teweeg kan brengen.
—
Duur van de keynote: 45 minuten
Prijs: 950 euro excl. btw
-
De impact van artificiele intelligentie op vakmanschap en ambachten
Een inspirerende symbiose van traditie en technologie
In onze snel veranderende wereld speelt technologie een cruciale rol in het behoud en de evolutie van vakmanschap. Een symbiose tussen traditie en innovatie kan er namelijk voor zorgen dat waardevolle vaardigheden en kennis niet verloren gaan. Het kan vakmanschap versterken en biedt makers de kans om hun ambacht te delen met volgende generaties wereldwijd.
In deze keynote toont trendwatcher Katrien Meermans aan de hand van inspirerende voorbeelden hoe technologie een bondgenoot kan zijn in het voortbestaan van eeuwenoude ambachten.
—
Duur van de keynote: 45 minuten
Prijs: 950 euro excl. btw
-
De terugkeer naar lokaal als wereldwijde trend
Uitdagingen en kansen voor ontwerpers en merken
De pandemie (2020-2022) legde bloot hoe kwetsbaar onze globale productieketen is en we herontdekten de kracht van lokale makers en gemeenschappen. Maar is een shift werkelijk mogelijk? En hoe ziet deze toekomst er dan uit?
In deze keynote verruimt Katrien uw blik op een van de grootste uitdagingen van vandaag. Van transparante partnerships met ambachtslieden en lokale communities tot innovatieve materialen en microfactories: verandering is mogelijk.
—
Duur van de keynote: 45 minuten
Prijs: 950 euro excl. btw